Fotoverslag van mijn vakantie in Marbella!

Back from Spain! Wat heb ik een heerlijke vakantie gehad in Marbella. Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik mijn nicht Lysanne voor een weekje bezocht. We hadden het er al een langere tijd over  maar nooit kwam het er echt van. Maar hé, eindelijk was het moment daar! Ik moet zeggen dat het best even spannend was. Alleen het vliegtuig instappen en alles uitzoeken op het vliegveld. Gelukkig ging de reis goed en heb ik ontzettend genoten van een geweldige week! Natuurlijk heb ik weer wat (zo’n 500) foto’s geschoten van het werkelijk prachtige Marbella. En ik deel deze maar al te graag!

We hebben echt van alles gedaan. Van heerlijke relaxte stranddagen, een wandeling door de oude stad, het nachtleven ontdekken tot vooral heel veel lekker eten. Het was ook nog eens heel erg leuk om mijn nicht echt beter te leren kennen. Het klikte hartstikke goed en we hebben veel gelachen!

De boulevard van Marbella! Onwijs groot met allemaal palmbomen en enorm veel restaurantjes. Het ultieme vakantiegevoel!

IMG_0165 IMG_0169

Wil je lekker ontbijten/lunchen kan ik je zeker weten Terra Sana aanraden. Een restaurantje met allemaal heerlijke gerechten. Heel veel biologische en gezonde opties maar vooral gewoon enorm lekker. De sapjes zijn echt aan te raden en ook de havermout en pancakes met fruit vond ik ontzettend goed! ’s Middags kan je er ook terecht voor bijvoorbeeld hele goede quesadillas of wraps.

IMG_0177 IMG_0175

Op zaterdag zijn we naar een hele luxe strandtent genaamd Plaza Beach geweest. Dit ligt in het wat luxere gedeelte van Marbella, Puerto Banus. En wauw, wat een heerlijkheid hier! De bedden waren erg relaxt, er was fijne muziek en de bieding was heel erg aardig. Soms kon ik echt verbijsterd om me heen kijken. Er komt namelijk ook heel wat volk met flink wat geld. Een beetje de Geordie shore types haha! Ik voelde me echt het kleine meisje die daar met grote ogen om haar heen zat te kijken en vooral vol verbazing afvroeg hoe je met een kilo make-up, torenhoge hakken en een extreem oncomfortabele bikini nou een fijne stranddag kan hebben… Ach, ieder zijn ding!

Je kan er ook heerlijke clubsandwiches krijgen! Het is wel iets wat je maar eenmalig doet. Het heeft helaas namelijk allemaal een flink prijskaartje daar. Maar wel heel tof om eens mee te maken!

Die avond zijn we trouwens naar een hele toffe club geweest. Funky Buddha heet het! Een leuke bijkomstigheid is dat het voor meisjes gratis entree is. YEAH.

Die zondag voelde we ons na iets te hard gefeest te hebben lichtelijk (of iets meer dan lichtelijk) moe. We hebben lekker rustig aan gedaan en zijn in de middag nog ergens tappas gaan eten. Het heet El Bodegon en het zit ook aan de boulevard. Je hebt er echt een bizar grote kaart met heel veel broodjes en andere kleine warme en koude hapjes waar je uit kan kiezen. En ook nog eens betaalbaar! De meeste gerechtjes liggen tussen €1 en €2 per stuk. De broodjes met kip en pittige saus moet je proberen!

Als je in Marbella bent moet je sowieso naar de oude stad. Want wauw, wat een plaatje! Overal schattige smalle straten met prachtige roze bloemen. Echt een stad om veel te veel foto’s te schieten! Je ziet er ook veel lokale bevolking wat zorgt voor het echte Spaanse gevoel. En een heleboel leuke kleine winkeltjes!

We hebben geluncht bij een heel nieuw restaurant genaamd Candealia.  En wauw, wat een heerlijke dingen! We gingen beide voor de mini burgers die op een één of andere manier echt belachelijk lekker waren.

IMG_0246 IMG_0255

Ik ben verliefd! Ik heb zoveel foto’s gemaakt dat het veel te veel was om allemaal in dit artikel te verwerken haha! De oude stad wil ik echt uren blijven rondlopen.

We hebben even gewinkeld in een mooi groot winkelcentrum genaamd la Cañada shopping centre. Ook redelijk in de buurt van de oude stad! Een lekkere snack bij Dunkin donuts ging er daarna ook wel in! Ik heb me trouwens sterk gehouden tussen alle uitverkoop die momenteel hard aan de gang is. Alleen een trui bij de Zara gescoord! Wat natuurlijk heel logisch is als het zo’n 40 graden is. Ahum.

IMG_0279 IMG_0278

Een uur of 9 gingen we lekker aan de boulevard een hapje eten! Ik vind het heel fijn de levenswijze van alle zuidelijke landen. Allemaal wat opgeschoven en pas ’s avonds komt het echt tot leven. Deze keer aten we in een leuk restaurant aan het strand. La red heet het! Ik vond voor het eerst in mijn leven gamba’s lekker! Bereid volgens een Spaans recept wat  Gamba’s Pil-Pil heet. Een beetje pittig en totaal niet die typische gamba smaak. Ook hadden we beide een lekkere avocado salade.

IMG_0286 IMG_0295

Dinsdag gingen we nog even terug naar Puerto Banus (waar Plaza Beach ook was) om de prachtige haven even te bekijken. Ook heb je daar alle dure winkels zitten. Chanel, Louis Vuitton, Dior en ga zo maar door. Ver boven mijn budget maar wel tof om te zien!

We lunchte die dag bij een hip restaurantje genaamd Pan & Mermelade. Wat belachelijk veel lekkere ontbijt en lunch opties hebben ze daar! Ik ging voor een wrap met roomkaas, appel, geroosterde walnoten, rozijnen en een lekkere salade.

Woensdag hebben we een heerlijke stranddag gehouden. Het strand is daar echt heel erg groot. We hebben genoten van het zonnetje die tevens echt belachelijk heet was. De teller gaf soms zo’n 40 graden aan! Ook dronken we lekker ijskoffie, lunchte we in de strandtent en namen we af en toe een verkoelende duik in de zee. Al moest je serieus rennen om je voeten niet te verbranden aan het loeihete zand.

’s Avonds maakte we ons op ons gemakje klaar voor onze laatste avond! Jurkje aan, wat extra make-up op en richting de boulevard naar een leuk restaurantje!

We aten bij een Italiaan die ik zeker weten kan aanraden! Da Bruno heeft verschillende vestigingen en is ontzettend populair in Marbella. Terecht! Het is betaalbaar en de keuze is enorm. Ik ging voor een pasta pesto en we deelde samen een panna cotta. Die avond is het nog later geworden dan verwacht maar een gezellige afsluiting was het zeker!

Liefs Lonneke

15 Comments

• Reply Anniek 11 juli 2015 at 05:25

Wauw, ik word echt spontaan verliefd op Marbella nu ik zo je foto's zie. Wat is het daar prachtig zeg! Echt tof dat je de kans kreeg om daar een weekje te verblijven met je nicht, gezellig ook dat je haar zo wat beter hebt leren kennen. Dat is altijd fijn 🙂 Ik zou zeggen: geniet nog even lekker na, en slaap lekker bij 😉 Liefs!

• Reply Esther 11 juli 2015 at 06:26

Wat een prachtige foto's! Ik heb nooit veel over Marbella gehoord, maar als ik het zo zie is het zeker de moeite waard, wat een mooie stad! Een heerlijke vakantie heb je gehad zo te zien, op naar de volgende. #vakantieganger 🙂

• Reply Iris | Todayslipstick 11 juli 2015 at 07:17

Prachtige foto's! Heerlijk he even een weekje ertussen uit!
    Liefs, Iris

• Reply Sophie 11 juli 2015 at 07:17

Wat veel foto's zeg, wauwie! Fijn dat je zo genoten hebt met je nicht!

• Reply Mayara Esther 11 juli 2015 at 07:17

Prachtige foto's en super gave vakantie! En ik begrijp wat je voelde hihi. Ik december ging ik voor het eerst alleen weg naar een onbekende land. Ik was al eerder alleen naar Kaapverdië gegaan maar dat is weer anders omdat ik daar ben opgegroeid + mijn familie woont daar (inclusief mijn vader) maar het gevoel dat je alles zelf moet uitzoeken is heel eng.

Het lijk me zo gaaf om daar te zijn en oh wat mis ik de traditie van zuidelijke landen.. lekker om 12 uur warm eten en daarna siësta. Daar ben ik mee opgegroeid en ik mis het zo want hier in Nederland kan ik niet elke dag om 12 uur warm eten omdat ik op school zit maar ja. Leuk om te zien en alvast heel veel plezier in Italië. <3

>> http://www.mayaraesther.nl

• Reply Manon Boerakker 11 juli 2015 at 07:48

Wat een heerlijke foto's heb je gemaakt, het ziet er allemaal prachtig uit daar! Wat gaaf dat je ook alweer naar Italie gaat, geniet ervan!

• Reply Suzanne 11 juli 2015 at 07:52

Prachtige foto's! Ik krijg er honger van en zin in het mooie weer! Hopelijk word het vandaag in Nederland ook zo'n prachtige dag!

• Reply Sabrina Drenth 11 juli 2015 at 08:08

Ahh super mooi weer <3 Ik hou echt van Spanje, de sfeer is daar zo relax en de mensen zijn zo lief! Geniet in Italie <3!!

• Reply Justine A 11 juli 2015 at 08:45

Wat een leuke foto's allemaal zeg, ziet er genieten uit! Krijg er ook mega veel reiskriebels van. Kan niet wachten! 😀

• Reply Kim - Dansen in de storm 11 juli 2015 at 08:56

Dit ziet er echt allemaal zó fijn uit. 🙂 Echt genieten! Heerlijk om met je 'mee' te mogen op deze manier.

• Reply Dina 11 juli 2015 at 09:07

Wauw, die straatjes in de oude stad zien er inderdaad heel mooi uit! <3 Fijn dat je het zo leuk hebt gehad!

• Reply Eline 11 juli 2015 at 09:11

Het ziet er echt prachtig uit. Het lijkt me best spannend om alleen in een vliegtuig te stappen. Al dat eten ziet er echt super lekker uit en wat fijn dat het zo goed klikte met je nicht!

• Reply Delanie M 11 juli 2015 at 09:19

Wauw wat maak je toch mooie foto's! Marbella ziet er echt ontzettend leuk uit! <3 En nu alweer door naar Italië, wat gaaf! Veel plezier!

• Reply Maaike 11 juli 2015 at 09:37

Heerlijke foto's! Ik kom gelijk in de vakantiestemming. Ook wel nodig, want ik heb net vakantie gekregen 😀 Volgende week vlieg ik ook naar Italië, dus ik ben benieuwd naar je vakantie in Italié 🙂

• Reply Laura - Dagelijkse hap 11 juli 2015 at 09:58

Wat prachtig! 😀 Wat zou ik graag daarheen gaan 🙂 Dit staat zeker op mijn vakantie – to – do lijst 😉